SEO Landingspagina voor een speciaal doel
Een landingspagina is een webpagina waarop een bezoeker belandt wanneer deze op een andere website, banner, hyperlink in een e-mail of zoek resultaat klikt. Men kan ook terecht komen op een landingspagina via een speciale promotionele URL opgenomen in offline communicatie (bv. op een flyer). Deze pagina bestaat uit voorafbepaalde, relevante content. De content is voor een speciaal doel op deze pagina geplaatst, zoekmachine optimalisatie, conversie, klant gegevens,…
Consistentie
Voor een consistente look and feel bevat een landingspagina dezelfde stijlelementen als de rest van de website. De bezoeker moet voelen dat de pagina waar hij landt bij de website hoort.
Eén doelstelling per landingspagina
Richt op één enkel doel, bijvoorbeeld het aanvragen van meer informatie, aanmelden voor een nieuwsbrief of het verkopen van een product. Dat is namelijk de reden waarom de bezoeker vanuit de marketingcampagne op de pagina terecht komt. Maak hem scanbaar, zoals dat voor elke webpagina geldt. De bezoeker moet in een oogopslag weten wat hij kan/moet doen. Hou het dus kort en simpel.
Betrouwbaarheid uitstralen
Om vertrouwen te wekken bevat de pagina voldoende informatie om de twijfelaar over te halen. Er staat niet te veel informatie waardoor de pagina druk en vol oogt en waardoor de bezoeker afgeleid wordt. Het toevoegen van garantieclaims, contactgegevens en keurmerken (indien u bent aangesloten bij dergelijke organisaties, bv. Thuiswinkel.org) helpen ook meer vertrouwen bij de bezoeker te wekken.
Belangrijkste content bovenaan
Het belangrijkste onderdeel staat direct in beeld met een opvallende call-to-action. Als de bezoeker niet snel vindt wat hij zoekt, is hij zo vertrokken. Zorg dat hij niet hoeft te scrollen voor de belangrijkste informatie.
Benieuwd naar de kosten van een landingspagina?
Voor elk budget kunnen wij een mooie oplossing bieden. Neem contact op met CMS Designs om een landingspagina strategie te bespreken.