Steeds meer consumenten doen hun aankopen online! Zo hoeven zij nooit meer in de rij te staan, wordt het passen van kleding makkelijker en kun je vooraf producten bij verschillende webwinkels met elkaar combineren. Er is tijdens het online shoppen niets vervelender, dan een uitgebreide check-out! Zo duurt het immers alsnog onnodig lang, voordat je een bestelling hebt afgerond. Een van de trends voor de komende jaren zal dan ook zijn, dat de check-out in webwinkels makkelijker moet zijn en minder lang zal duren. Immers, in een fysieke winkel kun je tegenwoordig ook bij een “snelkassa” afrekenen. In dit artikel geven we je tips om mee te gaan met deze trends.

Verkort de check-out van je eigen webwinkel

Er zijn verschillende manieren om de check-out van je webwinkel te verkorten. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de verzend- en betaalopties al bij producten worden aangegeven. Zo weten consumenten zeker dat ze het product bij jouw webwinkel willen kopen, alvorens ze aan de check-out beginnen. Als ze pas na het invoeren van hun gegevens opmerken dat je niet de gewenste betaal- of verzendoptie biedt, zal dit tot ergernissen leiden.

Probeer de check-out daarbij uit zo min mogelijk stappen te laten bestaan. Dit kun je onder meer doen door gebruikers de mogelijkheid te bieden om een account aan te maken. Zo kunnen ze na hun eerste aankoop steeds sneller producten bestellen! Wel zo makkelijk.

Laat gebruikers hun winkelmandje opslaan

Voortbordurend op de mogelijkheid om een account aan te maken, kan het slim zijn om consumenten hun winkelmandje op te laten slaan. Zo hebben ze op een later moment nog toegang tot de door hen geselecteerde producten. Dit is handig, als consumenten hun aankoop uit willen stellen tot een later moment. Denk aan consumenten die wachten op de betaling van hun salaris.

Vergelijkbaar met het bieden van de mogelijkheid om een winkelmandje op te slaan, is het bieden van de optie om achteraf te betalen. Zo hebben consumenten hun “Random Reader” van bijvoorbeeld de Rabobank niet direct nodig om hun aankoop af te ronden.

Verplicht gebruikers niet tot het aanmaken van een account

Gebruikers hebben een hekel aan verplichtingen! Bied daarom altijd een mogelijkheid om producten te bestellen zonder de noodzaak van het aanmaken van een nieuw account. Dit zorgt er ook voor dat de informatie van consumenten die wel een account aanmaken waardevoller wordt. De kans is immers groot dat zij nog eens bij je terug zullen komen!