Hoe werkt SEA (Search Engine Advertising)

//Hoe werkt SEA (Search Engine Advertising)

Hoe werkt SEA (Search Engine Advertising)

Er zijn diverse manieren om jouw website of webwinkel zo hoog mogelijk in Google te laten scoren. Ten eerste kun je je website of webwinkel zo aanpassen, dat deze beter beoordeeld wordt door de bekende zoekmachine. Dit wordt ook wel zoekmachineoptimalisatie of SEO genoemd. Daarnaast kun je jouw website beter laten scoren in de zoekresultaten door te starten met SEA. Wat SEA precies is en hoe dit werkt, lees je op deze pagina.

Wat is SEA?

De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising. Start je met SEA om je website hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen, dan plaats je betaalde advertenties in de resultaten van de zoekmachine. Hierbij kies je zelf op welke woorden je wil adverteren. Kies je bijvoorbeeld de zoekwoordcombinatie ‘kapper Amsterdam’, dan wordt jouw advertentie getoond aan de internetgebruikers die deze zoekwoordcombinatie intypen in Google.

Hoe werkt SEA precies?

Search Engine Advertising klinkt misschien wat ingewikkeld, maar in feite werkt het erg gemakkelijk. Eerst bepaal je voor jezelf op welke woorden je wil adverteren. Dit moeten woorden zijn die voor jouw bedrijf relevant zijn. Heb je bijvoorbeeld een kapperszaak in Amsterdam, dan heeft het geen nut om te adverteren op zoektermen als ‘kapper Zeeland’ en ‘kapper Den Bosch’.

Vervolgens gebruik je de advertentietool van Google om jouw advertentie of advertenties samen te stellen. Je kiest een titel voor je advertentie, maar ook een omschrijving. Wij raden je aan om meerdere titels en omschrijvingen te testen, zodat je uiteindelijk de beste titels en de beste omschrijvingen kunt gebruiken.

Als je tevreden bent over je advertentie, kun je deze plaatsen. Nu is jouw advertentie zichtbaar boven de organische zoekresultaten in Google of aan de rechterzijde van de zoekmachine, naast de organische zoekresultaten. Klikt er niemand op jouw advertentie? Dan hoef je niets te betalen. Je betaalt namelijk per klik. Dit is prettig voor jou als ondernemer, want dit betekent dat je alleen betaalt als internetgebruikers via jouw advertentie in Google inderdaad op je website terecht komen.

Meerdere advertenties plaatsen

Je kunt een enkele advertentie plaatsen in Google, maar je kunt er ook meerdere plaatsen. Door meerdere advertenties te plaatsen, kun je de resultaten van je campagne goed met elkaar vergelijken. Merk je dat een bepaalde advertentie heel goed werkt en een andere advertentie juist helemaal niet? Dan pas je jouw advertenties hierop aan, zodat je zo veel mogelijk uit jouw SEA campagne kunt halen.

SEA uitbesteden

Heeft u geen tijd of kennis om zelf een SEA strategie op te zetten? Laat CMS Designs u vrijblijvend informeren naar de mogelijkheden. Neem direct contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

2018-06-06T13:02:50+00:00 6th juni , 2018|Nieuws|