De voor- en nadelen van Google Adwords

//De voor- en nadelen van Google Adwords

De voor- en nadelen van Google Adwords

Het adverteren in de zoekresultaten van Google met Google Adwords brengt diverse voordelen met zich mee. Het belangrijkste voordeel van Google Adwords is dat je met jouw advertenties direct hoog in de zoekresultaten van Google staat. Probeer je een hogere positie te krijgen met SEO, dan duurt dit wat langer. Het kan zelfs zo zijn dat je website nooit hoog in Google terecht komt, al doe je nog zo je best. Daarnaast is het prettig dat je per klik betaalt bij Google Adwords. Als er niet op jouw advertenties wordt geklikt – en je er in feite dus niets aan hebt – betaal je ook niets.

Het nadeel van Google Adwords is dat het adverteren in Google vrij prijzig kan zijn. Optimaliseer je jouw website met diverse SEO tips en trucs, dan hoef je hier geen geld voor te betalen. Met Google Adwords betaal je wel geld voor jouw hoge positie in de zoekresultaten.

Daarnaast is Google Adwords niet altijd even effectief. Internetgebruikers die een AddBlocker gebruiken, krijgen jouw advertenties niet eens te zien. De internetgebruikers die je advertenties wel zien, klikken hier niet altijd op. Sommige internetgebruikers kijken niet eens naar de gesponsorde zoekresultaten en klikken alleen op de natuurlijke zoekresultaten in Google.

2018-06-04T12:16:53+00:00 4th juni , 2018|Nieuws|